W Irlandii trwa peregrynacja relikwii bł. Carla Acutisa. Łącząc katolików całej Zielonej Wyspy, pielgrzymka będzie kontynuowana tak długo, aż obejmie wszystkie 26 diecezji. Modlitwom wiernych towarzyszy wspólne pragnienie: aby na nowo wzniecić w Irlandii płomień wiary.
Relikwia pierwszego stopnia, a więc z ciała błogosławionego, nawiedza teraz archidiecezję Dublina, stolicy Republiki Irlandii. Ta niezwykła pielgrzymka rozpoczęła się w czerwcu, od archidiecezji Armagh, w Irlandii Północnej. Relikwia, a mówi się, że jest to kawałek osierdzia, błony otaczającej serce, przybyła do Irlandii z Sanktuarium Ogołocenia w Asyżu. To tam przechowywane i wystawiane są szczątki bł. Carla. Relikwii towarzyszy prałat Anthony Figueiredo, szef działu relacji międzynarodowych diecezji Asyżu, a miejscem, z którego relikwia wyrusza do dublińskich kościołów jest franciszkański klasztor kapucynów. W niedzielę Chrystusa Króla relikwia nawiedziła kościół pw. Świętego Odkupiciela, w mieście Bray. Mszę Świętą odprawił tam abp Dermot Farrell. Była też w dublińskiej parafii Świętej Rodziny, a 27 listopada dotrze do parafii pw. św. Kevina i św. Kiliana w Kilnamanagh-Castleview.
Z relikwiami pielgrzymują po Irlandii członkowie Apostolatu Carlo Acutisa z Belfastu, zawierzając mu wielką odnowę wiary na Wyspie. Szczególnie upatrują jego orędownictwa w przebudzeniu serc ludzi młodych. W początkach tej peregrynacji w Liveline RTÉ Radio 1 toczyło się wiele dyskusji na temat znaczenia relikwii błogosławionego Carla dla życia wiary młodych ludzi. W peregrynację wpisana jest również premiera książki „Błogosławiony Carlo Acutis: Zapal płomień wiary” autorstwa księdza Figueiredo. Prześledził on historię irlandzkiej wiary w kontekście miejsca, w którym ta wspólnota znajduje się obecnie i tego, jak błogosławiony Carlo może się za nią wstawiać.
Młodzież diecezji kieleckiej ma „u siebie” swojego patrona. Delegacje różnych wspólnot młodzieżowych otrzymały z rąk bp. Jana Piotrowskiego relikwie I stopnia bł. Carla Acutisa.
We Mszy św. pod przewodnictwem bp. Piotrowskiego 5 października uczestniczyli młodzi reprezentujący Ruch Czystych Serc, Odnowę w Duchu Świętym, Ruch Światło-Życie, Zjednoczonych w Duchu, Liturgiczną Służbę Ołtarza. Relikwie zostały przekazane z Włoch, za zgodą tamtejszych hierarchów i dzięki pomocy ks. Krzysztofa Skorupki.
O Marii z Magdali wiemy jedynie tyle, że Jezus wkroczył w jej życie, uwalniając ją od siedmiu złych duchów. Owa liczba podkreśla wielki ciężar, który zdjął z niej Zbawiciel, i niezwykłą przemianę, jaka w niej nastąpiła.
Maria Magdalena, a raczej Maria z Magdali, bo tak naprawdę po imieniu świętej Ewangelia wspomina miejscowość, z której owa kobieta pochodziła. Czyni tak, by odróżnić ją od innych Marii, które wspominane są w jej tekstach, poczynając od Matki Jezusa. Imię Maria było bowiem równie popularne w czasach biblijnych jak dziś. My posługujemy się jego greckim brzmieniem. W języku aramejskim wymawiano je jako „Mariam”, zaś po hebrajsku „Miriam”. Jak zatem zwracano się do naszej bohaterki? Pewnie zależało to od sytuacji i od tego, kto ją spotykał. Dla nas jej imię zostało zachowane w grece, gdyż w tym języku spisano teksty natchnione Nowego Testamentu. Nie jest też jednoznaczna treść, która kryje się pod tym imieniem. Może ono określać gorycz lub smutek, a także odpowiadać słowu „pani”. Może również oznaczać przyczynę radości lub ukochaną (przez Jahwe). To ostatnie znaczenie jest dość niepewne i opiera się na związkach z egipskim słowem mrjt – ukochana. Które z nich wiąże się z kobietą, o której opowiada Ewangelia? Czy znajdziemy jedno właściwe, czy też wszystkie po trochu oddają dzieje jej życia: te związane z goryczą i bólem doświadczenia zła, te naznaczone radością uwolnienia z sideł szatana, i te, w których odnalazła głębię i piękno miłości Boga? Tu pozostawmy każdemu miejsce na własną odpowiedź.
Miał dwie miłości swojego życia: Kościół i ojczyznę – o nich ks. Ireneusz Skubiś przed śmiercią opowiedział w wywiadzie rzece, który teraz możemy przeczytać w książce „Odnowiciel. W służbie słowu”.
Dzieje Tygodnika Katolickiego „Niedziela” pisane są charakterem i ofiarnością swoich redaktorów naczelnych. Ogromną zasługę w rozwoju tygodnika miał ks. Ireneusz Skubiś, który odegrał kluczową rolę w reaktywowaniu „Niedzieli” po 28 latach od jej zawieszenia i zarazem został jej redaktorem naczelnym – pełniąc tę funkcję nieprzerwanie do 2014 r. Ksiądz Skubiś otwierał drzwi Chrystusowi i torował drogę prawdzie. Imponował energicznością i hartem ducha, co było ważne, zwłaszcza w trudnym okresie komuny, gdy działania cenzury, problemy z drukiem i kolportażem w tych siermiężnych czasach dawały się redakcji tygodnika mocno we znaki. Te same cechy okazały się kluczowe w okresie transformacji, gdy po upadku komuny Polska brutalnie zderzyła się z demokracją i kapitalizmem. Ksiądz Skubiś w szczerej rozmowie z Czesławem Ryszką odsłania kulisy pracy redakcji „Niedzieli” w tamtych czasach. Jest to opowieść, która ukazuje dużą część naszej historii najnowszej, jako że dzieje tygodnika nierozerwalnie związane są z dziejami Polski. Ksiądz Skubiś opowiada także o największych sukcesach, porażkach, o tym, jak powinna wyglądać Polska i o wartościach, na których powinien opierać się naród, by tworzyć silne państwo. Książka „Odnowiciel. W służbie słowu. Z ks. Ireneuszem Skubisiem rozmawia Czesław Ryszka” jest fascynującą podróżą w przeszłość – taką podróżą, która intryguje nas do rozmyślania o przyszłości. To nie jest opowieść o jednym człowieku, to opowieść o całym środowisku „Niedzieli” i dekadach miłości do Kościoła i ojczyzny.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.