Reklama

Powstał Dom Mediowy Prasy Katolickiej

Niedziela Ogólnopolska 9/2007, str. 48

Elżbieta Lachman i Beata Rut
Andrzej Lachman

Elżbieta Lachman i Beata Rut<br>Andrzej Lachman

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Anna Dąbrowska: - W marcu minie rok, od kiedy rynek usłyszał o pierwszym w Polsce biurze reklamy, oferującym powierzchnie reklamowe w mediach katolickich w formie pakietów. Co wydarzyło się przez ten rok?

Reklama

Elżbieta Lachman: - Nasza Agencja funkcjonuje na rynku od trzech lat. Początkowo oferowaliśmy przede wszystkim usługi dziennikarskie, fotoreporterskie i promocyjne. W miarę upływu czasu poszerzaliśmy ofertę.
Od marca 2006 r. zaczęliśmy proponować klientom reklamę prasową w mediach katolickich. Robiliśmy to w sposób absolutnie nowatorski.
Naszą pracą nawiązujemy szczególnie do okresu międzywojennego. Wtedy to zamieszczanie reklam w prasie katolickiej było bardzo rozpowszechnione. Reklamodawcy, tak przed 80 laty, jak i dzisiaj, poza wymiernymi korzyściami, jakie przynoszą kampanie reklamowe, zyskują także coraz lepszy wizerunek.
Od początku istnienia prasa drukowana ma dwa podstawowe źródła przychodów. Są nimi - sprzedaż egzemplarzowa i reklama. Sprzedaż egzemplarzowa tytułów katolickich utrzymuje się na stałym - wysokim poziomie i nie spada również w okresie letnim. Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wiemy, że w wielu województwach tygodniki katolickie sprzedają się o kilka lub kilkanaście tys. egzemplarzy więcej niż największe tygodniki opinii w Polsce. Z naszej strony staramy się, by prasa katolicka była również obecna przy podziale „tortu reklamowego”, dzięki któremu może się rozwijać wiele interesujących projektów medialnych na naszym rynku.

- W ilu tytułach można się ogłosić, korzystając z usług Domu Mediowego Prasy Katolickiej?

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Beata Rut: - Początkowo oferowaliśmy reklamę w pięciu tytułach. W tej chwili budujemy pakiety reklamowe, korzystając z blisko 20 mediów - tygodników, dwutygodników, miesięczników i dwumiesięczników.

- Kto sięga po prasę katolicką w Polsce?

E.L.: - Dokonaliśmy analizy sprzedaży i czytelnictwa kilku największych tytułów z tego segmentu i okazało się, że co tydzień do tygodników katolickich zagląda ponad milion osób. Kiedy dodaliśmy do tego grona również czytelników miesięczników i katolickiej prasy dla dzieci, to uzyskaliśmy zaskakującą dla wielu liczbę 2,5 mln osób.

- 1 lutego w Poznaniu oficjalnie rozpoczął swoją działalność Dom Mediowy Prasy Katolickiej. Kto jest pomysłodawcą tego przedsięwzięcia?

Reklama

B.R.: - Pod koniec grudnia postanowiliśmy przekształcić nasze biuro reklamy w Dom Mediowy Prasy Katolickiej. Dotychczasowe doświadczenia i sukcesy spowodowały, że postanowiliśmy zrobić krok do przodu. Pomysłodawcą jest Elżbieta Lachman, która od 16 lat związana jest z rynkiem medialnym. Od początku lat 90. pracowała w prasie regionalnej. Przez blisko 10 lat była odpowiedzialna za promocję i Public Relations „Głosu Wielkopolskiego”, uczestniczyła też we wprowadzaniu na polski rynek kilku nowych tytułów prasy lokalnej. Przez prawie 2 lata zajmowała się marketingiem Grupy Medialnej „Przewodnika Katolickiego”, budując od podstaw profesjonalne biuro marketingu i komunikacji zewnętrznej. Zdaniem Elżbiety Lachman, prawdziwy wzrost obrotów reklamowych mediów katolickich możliwy jest tylko przez stworzenie reklamodawcom możliwości dotarcia do bardzo szerokiej grupy czytelniczej. Stąd wziął się pomysł na utworzenie niezależnej od żadnego wydawnictwa jednostki, która w sposób profesjonalny pozwoli dotrzeć do oczekiwanych przez reklamodawców olbrzymich grup docelowych.
Ta niezależna jednostka została utworzona właśnie w Agencji Informacyjnej MultiKulti, której Elżbieta Lachman jest współwłaścicielem. Po dziesięciu miesiącach działalności biura reklamy Pani Elżbieta zaproponowała utworzenie Domu Mediowego Prasy Katolickiej. Pomysł stał się faktem 1 lutego br. Obecny zespół liczy pięć osób, trwa nabór na nowe stanowiska.

- Kto zarządza nowym Domem Mediowym?

E.L.: - Dyrektorem zarządzającym została Beata Rut, która jako absolwentka poznańskiej Akademii Ekonomicznej i były szef jednego z przedstawicielstw dużego koncernu z branży papierniczej zdobyła bogate doświadczenie marketingowe i sprzedażowe. Jej półroczna współpraca z biurem reklamy agencji zaowocowała awansem. Beata to wulkan pomysłów i energii. Potrafi zbudować bardzo dobre relacje z klientami. Ma niespożytą energię. W pracy jest niesamowicie pedantyczna i dokładna. W Polsce jest tylko kilka osób, które mają tak bogatą wiedzę na temat rodzimego rynku prasy katolickiej jak Beata.

- Czy mając tak wiele zawodowych zadań do wykonania, można pogodzić pracę z życiem rodzinnym?

Reklama

B.R.: - Obie jesteśmy żonami i matkami. Ela ma trójkę dzieci - 10-letnią Kasię, 8-letniego Krzysia i 4-letnią Tosię, a ja 8-letniego Filipa i rocznego Antka. Nasi mężowie pracują w pełnym wymiarze godzin. Tworzymy normalne rodziny. Chodzimy na zebrania do szkoły i do przedszkola, współorganizujemy dziecięce bale i okazjonalne imprezy klasowe.
Często modlimy się - nie tylko w Kościele podczas niedzielnych Mszy św. Z mężem od trzech lat jesteśmy we wspólnocie Szkoła Nowej Ewangelizacji św. Barnaby. Przekazujemy naszym dzieciom tradycyjne wartości. Praca zawodowa jest dla nas bardzo ważna, ponieważ wierzymy, że jest częścią naszego powołania. Wyznajemy te same zasady od godz. 8.00 do 16.00 i od 16.00 do rana następnego dnia. Prawdy wiary odnoszą się do całokształtu ludzkiej egzystencji, dlatego nasze dążenie do Boga odbywa się na wielu płaszczyznach.
Życie w ostatnich latach bardzo przyspieszyło. Dużym wsparciem są dla nas rodziny - mężowie oraz mamy, które w czasie naszej pracy zajmują się dziećmi i domem.

- Czego można życzyć zespołowi Domu Mediowego Prasy Katolickiej na najbliższe miesiące?

- Myślę, że zarówno mediom katolickim, jak i naszemu Domowi Mediowemu możemy życzyć tego samego - przede wszystkim rozwoju. Jego rozkwit oznacza większe przychody z reklam dla wydawców pism katolickich. W dalszej perspektywie to coraz lepsza jakość dla 2,5-milionowej rzeszy czytelników polskiej prasy katolickiej. Chcemy tworzyć mosty komunikacji między polskimi mediami katolickimi, ich czytelnikami i wartościowymi graczami, obecnymi na polskim rynku reklamy.

- Zatem tego właśnie życzymy.

Kontakt: Dom Mediowy Prasy Katolickiej
Agencji Informacyjnej MultiKulti,
ul. Leśnowolska 12a, 60-452 Poznań,
tel./fax (0-61) 848-97-27,
info@multikulti.edu.pl,
www.prasakatolicka.pl

2007-12-31 00:00

Oceń: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Kard. Grzegorz Ryś napisał "List do wiernych archidiecezji łódzkiej"

2025-12-04 10:51

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

Kard. Grzegorz Ryś

kard. Ryś

Piotr Drzewiecki

kard. Grzegorz Ryś

kard. Grzegorz Ryś

Kochani, Siostry i Bracia, Nigdy nie chciałem pisać tego listu. Nigdy sobie nie wyobrażałem tej chwili, że będę musiał odejść z Waszej - NASZEJ - Archidiecezji. A jednak potrzebuję go napisać; nie wyobrażam sobie odejść bez słowa. Słowa nie mojego, lecz BOŻEGO. Bo tylko Ono kryje w sobie nie tylko mądrość, ale i SIŁĘ przeprowadzania człowieka przez takie sytuacje.

Dzisiejsze Słowo stawia nam przed oczy postać św. Jana Chrzciciela, najważniejszego - obok Matki Bożej i św. Józefa - z bohaterów Adwentu. Nie chodzi przy tym o to, aby go jedynie przypomnieć (z racji na historyczną poprawność); chodzi o to, ABY SIĘ W JEGO OSOBIE ODNALEŹĆ. To bardzo ważne: przejrzeć się w osobie i w powołaniu Jana Chrzciciela - z całą pokorą i bojaźnią, pamiętając, że przymierzamy się do „największego spośród narodzonych z niewiasty” (por. Mt 11, 11). To ważne dla całego Kościoła: ważne dla rodziców i dla katechetów, ważne dla duchownych, szczególnie ważne dla biskupa. Dla każdej osoby, której powołaniem jest prowadzić innych do wiary. Dlaczego?
CZYTAJ DALEJ

Kalendarz Adwentowy: Uczta, która ociera łzy

2025-12-02 21:00

[ TEMATY ]

Kalendarz Adwentowy 2025

Grażyna Kołek

• Iz 25, 6-10a • Ps 23 (22), 1b-3a. 3b-4. 5. 6 (R.: por. 6cd) • Mt 15, 29-37
CZYTAJ DALEJ

Diamentowe pióro

2025-12-05 10:14

Magdalena Lewandowska

Zwycięzcą tegorocznego Diamentowego Pióra została Aleksandra Kossak z Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Nowej Rudzie.

Zwycięzcą tegorocznego Diamentowego Pióra została Aleksandra Kossak z Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Nowej Rudzie.

– Te prace pokazują piękne, wyjątkowe i głębokie pisanie ludzi młodych – mówi ks. Jerzy Babiak

Znamy już tegorocznych zwycięzców Dolnośląskiego Konkursu Literackiego o Laur Diamentowego Pióra. I miejsce zdobyła praca Aleksandry Kossak z Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Nowej Rudzie, II miejsce Kacper Wąsowicz z II Liceum Ogólnokształcącego w Świdnicy i trzecie ex aequo – Stanisław Skupień, IV Publiczne LO Zakonu Pijarów w Bolesławcu i Kajetan Lenik, Liceum Ogólnokształcące nr X we Wrocławiu. W konkursie wzięło udział 171 młodych uczestników z 26 miejscowości Dolnego Śląska. Zadaniem, przed jakim stanęli uczniowie, było napisanie pracy na jeden z dwóch tematów:
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję