Wołasz mnie, Panie, szelestem kart Ewangelii, chcesz dać receptę na życie, lecz tę życiodajną księgę zamykam ruchem braku czasu. Prosisz o ratunek niemocą człowieka, któremu nie pozwalają się narodzić. Prosisz o współczucie w niedoli idącego obok, samotnego, bolejącego, opuszczonego jak Ty w Ogrodzie Oliwnym, porzuconego i zdradzonego, dźwigającego codzienny krzyż. A ja, będąc Magdaleną, Judaszem, wypierającym się Piotrem, wątpiącym Tomaszem, szydzącym łotrem, a może Herodem, nie mogę zdobyć się na gest Weroniki, na czyn Szymona z Cyreny. Ja, współczesny cywilizowany człowiek, zauważyłem, że jestem nagi. Ukryłem się więc za zasłoną usprawiedliwień, za parawanem wygodnictwa, za firanką cwaniactwa, za... Ty widzisz mnie bez osłonek. Dziękuję, że nie przecinasz pionowej liny Miłości łączącej mnie z Tobą, gdy na skutek grzechu spadam w dół, pozwalasz znowu się wspinać po promieniach Twego Miłosierdzia i Przebaczenia, a mojemu przewrotnemu sercu dyktujesz słowa zbawiennej modlitwy: "Jezu, ufam Tobie".
Chrześcijaństwo bez judaizmu nie istnieje, a współczesny antysemityzm nosi znamiona dawno potępionej herezji - piszą członkowie Koła Naukowego Teologów KUL w nowym stanowisku dotyczącym dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Autorzy dokumentu, powołując się na nauczanie Soboru Watykańskiego II, podkreślają, że dialog z Żydami nie jest opcją fakultatywną, lecz koniecznością dla duchowego zdrowia Kościoła. Poruszono także kwestie stosunku katolików do święta Chanuki oraz literatury talmudycznej, przestrzegając jednocześnie przed postawą „ciasnego symetryzmu” w relacjach międzyreligijnych.
- W odpowiedzi na list otwarty przeciwko rokrocznemu obchodzeniu żydowskiego święta Chanuki na KUL, jako teolodzy postanowiliśmy dokonać przypomnienia katolickiego nauczania i optyki na temat dialogu z judaizmem. Nie robimy tego w duchu kontrreformacyjnym czy konfrontacyjnym, ale po to, by w osobach niemających jakiejś pogłębionej wiedzy w tym temacie rozwiać wątpliwości, jak na to zagadnienie patrzy cały Kościół, z Żyjącym Piotrem na czele. Tak, by nikt nie wziął za nauczanie Kościoła pewnych osobistych wątpliwości czy uprzedzeń takiej, czy innej grupy osób. Jest to wyraz naszej misji kroczenia, jako teolodzy, ramię w ramię z Kościołem, w charakterze uczniów, a nie recenzentów - mówi KAI ks. dr Karol Godlewski z KUL.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.