Reklama

Wiadomości

UNICEF: 168 milionów dzieci z powodu pandemii nie chodzi do szkoły

ONZ-owskie dzieło pomocy dzieciom UNICEF jest głęboko zaniepokojone „katastrofalnym kryzysem oświatowym” spowodowanym lockdownem. „Z każdym kolejnym dniem dzieci, które nie mają dostępu do bezpośredniego nauczania, pozostają coraz bardziej w tyle, a najbardziej pokrzywdzone dzieci płacą za to najwyższą cenę”, powiedziała 3 marca w Nowym Jorku dyrektorka dzieła Henrietta Fore, w związku z trwającą od roku pandemią COVID-19.

[ TEMATY ]

szkoła

UNICEF

Karol Porwich/Niedziela

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

„Nie możemy sobie pozwolić na to, aby w drugim roku nauki dzieci miały ograniczone lub żadne możliwości uczenia się w szkole”, stwierdziła Fore. Należy zrobić wszystko, aby można było utrzymać szkoły otwarte.

Według UNICEF, dla ponad 168 milionów dzieci na całym świecie szkoły były całkowicie zamknięte przez prawie rok z powodu lockdownu. Jedno na siedmioro dzieci opuściło ponad trzy czwarte swoich zajęć. Według raportu „COVID-19 i zamknięcie szkół – rok bez szkoły”, w okresie od marca 2020 do lutego 2021 r. całkowity lockdown obowiązywał tylko w 14 krajach świata. Dwie trzecie tych krajów jest w Ameryce Łacińskiej i regionie Karaibów. Spośród 14 krajów przez najwięcej dni były zamknięte szkoły w Panamie, a następnie w Salwadorze, Bangladeszu i Boliwii.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Zamykanie szkół ma niszczycielskie skutki dla nauki i samopoczucia dzieci - alarmuje UNICEF. W swoim raporcie stwierdza, że dzieci najsłabsze socjalnie oraz te, które nie mają dostępu do nauki zdalnej, są najbardziej narażone na ryzyko, że nigdy nie wrócą do szkoły i będą zmuszane do małżeństw lub pracy zarobkowej. Według najnowszych danych UNESCO, ponad 888 milionów dzieci na całym świecie ma utrudnioną edukację z powodu całkowitego lub częściowego zamknięcia szkół.

Podziel się cytatem

Chcąc zwrócić uwagę na kryzys oświatowy UNICEF przygotował instalację Pandemic Classroom – model klasy szkolnej , w której stoi 168 pustych ławek. Każda z nich symbolizuje milion dzieci żyjących w krajach, w których od roku szkoły są prawie całkowicie zamknięte. „Za każdą pustą ławką wisi pusty plecak miejsce na niewykorzystany potencjał dziecka”, powiedziała Fore.

Kiedy uczniowie powrócą do swoich klas szkolnych, będzie im potrzebna pomoc, aby się na nowo przyzwyczaili i nadgonili program nauczania - podkreślił UNICEF. ONZ-owskie dzieło wezwało rządy, aby uwzględniły indywidualne potrzeby każdego ucznia i rozwijały szeroki program pomocy w nauczaniu, opiece zdrowotne i wyżywieniu.

UNICEF wezwał rządy do priorytetowego traktowania indywidualnych potrzeb każdego dziecka w wieku szkolnym oraz do wspierania rozwoju i dobrego samopoczucia dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie korepetycji, zdrowia i odżywiania. Należy też koniecznie zatroszczyć się o zdrowie psychiczne uczniów oraz o zabezpieczenie rozwoju i dobrego samopoczucia dzieci i młodzieży.

2021-03-04 14:57

Oceń: 0 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Piontkowski: szkoła to nie tylko zdobywanie wiedzy, ale też wychowanie na dobrych ludzi i obywateli

[ TEMATY ]

szkoła

edukacja

PAP/Artur Reszko

Przychodzicie do szkoły nie tylko, by zdobywać wiedzę, ale też po to, by być wychowanym na dobrych, przyzwoitych ludzi, dobrych obywateli i patriotów - mówił we wtorek do uczniów minister edukacji narodowej Dariusz Piontkowski.

Szef MEN wziął udział w centralnej inauguracji roku szkolnego w Zespole Szkół Mechanicznych w Łapach (woj. podlaskie). Uroczystość odbyła się z zachowaniem obostrzeń związanych z pandemią COVID-19. Wzięło w niej udział około 80 uczniów, tylko z klas pierwszych. Uczniowie mieli maseczki, niektórzy także rękawiczki. Uczniowie i zaproszeni goście siedzieli na krzesłach ustawionych w odstępach.
CZYTAJ DALEJ

Patron młodych na dzisiejsze czasy

Niedziela Ogólnopolska 37/2003

[ TEMATY ]

święty

św. Stanisław Kostka

Bożena Sztajner/Niedziela

Św. Stanisław Kostka

Św. Stanisław Kostka
18 września przypada święto patrona polskiej młodzieży - św. Stanisława Kostki. Urodził się w 1550 r. w Rostkowie k. Przasnysza (diecezja płocka). Znany badacz dziejów św. Stanisława Kostki - ks. kan. Janusz Cegłowski zastanawiał się przy jego grobie w Rzymie: „Czy dzisiaj, po kilku wiekach od śmierci, może on być światłem, wskazówką, ostoją w poszukiwaniach, wątpliwościach, zagubieniach czy decyzjach współczesnej młodzieży... Przez tyle lat wydawało mi się, że Stanisław Kostka to przeszłość, to historia Kościoła. Myślałem sobie: Co ma dzisiaj do zaproponowania ten odległy patron młodych, chłopak z XVI stulecia - młodzieży początku XXI wieku, młodzieży nasyconej kulturą absurdu, konsumpcji, seksu i zmysłów; kulturą utraty sensu i wyśmiewanej wiary; kulturą brutalności, przemocy i braku szacunku wobec drugiego człowieka; kulturą niewiary w miłość, w Ojczyznę, w tradycję; kulturą rozpadających się rodzin i przyjaźni; kulturą samotności i rozpaczy, która wyciąga rękę po narkotyk, alkohol lub samobójstwo, i kulturą przerażającej pustki”.
CZYTAJ DALEJ

Umorzono postępowanie Trybunału Stanu ws. immunitetu prezes Manowskiej!

2025-09-18 20:45

pl.wikipedia.org

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję