Październik jest miesiącem powrotu studentów na uczelnie. Szczególnie przeżywają ten czas ci, którzy wyższą edukację dopiero zaczynają.
Tak działo się również w Wyższej Szkole Zarządzania w Częstochowie. Uroczystości rozpoczęcia roku akademickiego miały miejsce 24 października. W auli zasiadły władze
uczelni: rektor - dr inż. Andrzej Dziewiątkowski, prorektor - prof. dr hab. Janusz Klisiński i dziekan - prof. dr hab. Janusz Braszczyński, grono wykładowców, młodzież i goście.
Wśród tych ostatnich znaleźli się przedstawiciele duchowieństwa z bp. Pacyfikiem Dydyczem, który wygłosił wykład inauguracyjny, oraz władz samorządowych województwa, miasta i powiatu.
Powitał zebranych Rektor uczelni, a następnie odbyła się immatrykulacja, wręczenie stypendiów studentom wyróżniającym się w nauce i sporcie oraz odznaczeń państwowych
dla pracowników uczelni. Bp Antoni Dydycz, pasterz diecezji drohiczyńskiej, w wykładzie pt. Zwycięstwo z czasem, czyli życie, działalność i kult św. Stanisława ze Szczepanowa
zwrócił uwagę na konieczność dobrego, z pożytkiem dla siebie i innych wykorzystania danego nam od Boga czasu. Ksiądz Biskup mówił w tym kontekście o św. Stanisławie,
podkreślał, że był on świadkiem i męczennikiem prawdy. Wskazał na liczne przykłady ludzi świeckich, żyjących współcześnie i w przeszłości, którzy nie są ogłoszonymi przez
Kościół błogosławionymi czy świętymi, a jednak zasługują na to miano całym swym życiem.
Kopia obrazu Jezusa Miłosiernego namalowana specjalnie dla Katolickiego Stowarzyszenia „Civitas Christiana”, która peregrynowała po całej Polsce, została przekazana do Bazyliki Bożego Miłosierdzia w krakowskich Łagiewnikach.
Wydarzenie miało miejsce w piątek – 5 grudnia - przed Godziną Miłosierdzia, na początku dorocznych rekolekcji Katolickiego Stowarzyszenia „Civitas Christiana”.
Niegdyś święty biskup z Myry był jednym z ważniejszych świętych chrześcijaństwa. Dziś stał się „świętym komercji”. Współczesność odarła go z ornatu, z głowy zdjęła mitrę i zabrała pastorał. „Świętego krasnala” - jak nietrudno zgadnąć - wymyślili amerykańscy specjaliści od reklamy. Dziś byśmy powiedzieli, że to taki święty po obróbce w McDonald’s.
Jeszcze nawet nie zaczął się Adwent, a już w pierwszych dniach listopada na sklepowe witryny i półki wmaszerowała armia mikołajów. Mikołaje zachęcają nas do zakupu nowego telefonu komórkowego, DVD, komputera i tysięcy zabawek. Są wszędzie. Widać je w telewizji, gazetach, ulotkach reklamowych. Wizerunek mikołaja jest wszechobecny. W jego kształcie produkowane są bombki choinkowe, pluszaki, balony dmuchane, a nawet lizaki i czekoladki. Niestrudzenie co roku św. Mikołaj jest komercyjnym hitem. Większość świętych mogłaby mu tylko pozazdrościć takiej popularności. Problem jednak tkwi w tym, że w przypadku św. Mikołaja mamy do czynienia chyba z największą podróbką wszech czasów. Pewnie dziś św. Mikołaj z Myry patrzy na to wszystko z Nieba i łapie się za głowę, bowiem jego popularność to iluzja.
Archidiecezja paryska zabiega o zachowanie darmowego wstępu do katedry Notre-Dame. We Francji wstęp do miejsc kultu jest darmowy. Abp Ulrich podkreśla, że pomimo swych walorów turystycznych katedra jest przede wszystkim miejscem kultu, a nawet ci, którzy wchodzą do niej jako turyści, wewnątrz często stają się pielgrzymami, a nawet doświadczają prawdziwego nawrócenia.
Metropolita Paryża opowiada, że posługujący w katedrze kapłani na co do dzień spotykają się z takimi przypadkami. Podchodzą do nich ludzie i pytają się, jak można zostać chrześcijaninem?
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.