Pod koniec sierpnia wiekowe miejsce kultu maryjnego – Czerwińsk nad Wisłą – gościło młodzież zebraną na XXXI Festiwalu Campo Bosco. W wydarzeniu wzięło udział ponad trzysta osób ze środowisk salezjańskich, Córek Maryi Wspomożycielki, parafii diecezjalnych oraz gości indywidualnych z całej Polski. Wśród nich była reprezentacja duszpasterstw Rodziny Salezjańskiej z Łodzi. Grupę łódzką tworzyli salezjanie z ul. Wodnej i klerycy z Krakowa, siostra salezjanka, wychowankowie oratorium salezjańskiego przy ul. Wodnej, uczniowie Salezjańskich Szkół Rzemiosł, podopieczni oratorium sióstr salezjanek przy ul. Brauna oraz salezjanie współpracownicy.
Uczestnicy przez prawie cztery festiwalowe dni mogli nie tylko się spotkać, ale również pomodlić, wysłuchać świadectw oraz konferencji zaproszonych gości: Pawła Kęski, Patryka Galewskiego, ks. Rafała Główczyńskiego i Alicji Węgorzewskiej. W trakcie festiwalu był czas na zabawę przy dobrej muzyce na koncertach m.in. Oli Nizio, Bęsia, Siewców Lednicy i Edzia. Nie zabrakło także momentów animacji, rekreacji i warsztatów. Ważną częścią całego wydarzenia były: codzienna Eucharystia, modlitwy poranne z katechezą, adoracja, spowiedź oraz słówka wieczorne. Festiwal odbył się pod hasłem: „Jestem wyśniony”, nawiązując do pierwszego snu 9-letniego Jana Bosko, który jest założycielem salezjanów.
Przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Tadeusz Wojda SAC
Niech nie zabraknie Wam otwartości umysłu, okazji do rozwijania talentów oraz wrażliwości serca, by umieć słuchać siebie nawzajem – również sercem – podkreślił przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Tadeusz Wojda SAC z okazji rozpoczęcia roku szkolnego 2025/2026.
Przewodniczący Episkopatu, z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego, życzył „wszystkim Uczniom, Nauczycielom i Wychowawcom nowego entuzjazmu i siły do wspólnej pracy”.
Zaczynamy obserwować duży rozłam między dziećmi , które odrabiają prace domowe a tymi które tego nie robią. Prace domowe – nie będące przeciążeniem i w nadmiarze - pełnią ważną rolę we wdrażaniu uczniów do systematyczności i pomagają utrwalać wiedzę – podkreśla ekspert KUL dr Renata Kołodziejczyk.
Decyzją Minister Edukacji Narodowej od kwietnia ubiegłego roku w klasach 1-3 szkół podstawowych nauczyciele nie mogą zadawać uczniom prac domowych. W klasach 4-8 takie prace są nieobowiązkowe i nieoceniane. Ta zmiana miała pozwolić „przeciążonym obowiązkami” dzieciom na rozwijanie swoich zainteresowań i kontaktów społecznych. - Czas pokazał, że to nie udało się, a wręcz negatywnie odbiło się na rozwoju dzieci. Pozbawiono je bardzo ważnego w procesie nauki narzędzia – uważa polonista, logopeda, prywatnie mama trójki dzieci doktor Renata Kołodziejczyk z Katedry Pedagogiki Specjalnej KUL. Z obserwacji nauczycieli wynika, że nie osiągnięto ważnej zmiany w zachowaniu dzieci – przekierowania zainteresowania z komputerów na kontakty społeczne z innymi dziećmi. Dzieci, które do tej pory nie korzystały z kół zainteresowań, nadal tego nie robią, wybierając telefony czy Internet.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.