Reklama

Przed ŚDM

Na motorze do Franciszka

18 czerwca 2016 r. z Krakowa wyruszy pielgrzymka motocyklistów do Watykanu. Cztery dni później spotkają się z Ojcem Świętym na Placu św. Piotra.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Miesiąc przed przyjazdem papieża Franciszka do Krakowa grupa motocyklistów wyruszy do Watykanu. Celem pielgrzymki, która organizowana jest we współpracy z województwem małopolskim, jest promocja Polski i przygotowanie duchowe przed Światowymi Dniami Młodzieży w Krakowie. Organizatorzy chcą w tych ostatnich dniach jeszcze raz podkreślić więź łączącą młodzież i papieża Franciszka.

– W ramach przygotowania do ŚDM jedną z akcji duszpasterskich skierowanych do środowisk zmotoryzowanych będzie pielgrzymka „Iskra miłosierdzia”. Komitet Światowych Dni Młodzieży wspólnie ze stowarzyszeniem Salezjański Wolontariat Misyjny – Młodzi Światu pragnie przeprowadzić krótkie rekolekcje w drodze dla motocyklistów. Pielgrzymka z Łagiewnik do Rzymu będzie przygotowaniem do ŚDM i promocją Polski – mówi ks. Adam Parszywka, dyrektor Departamentu Komunikacji ŚDM.

Ze względów bezpieczeństwa uczestnicy pielgrzymki będą podzieleni na dziesięcioosobowe grupy, które w odstępach czasowych będą zmierzać do wyznaczonych miejsc noclegowych. Pielgrzymi pojadą przez Słowację, Austrię i Niemcy.

Rejestrować mogą się grupy m.in. dziesięcioosobowe z wyznaczonym liderem. Formularz zgłoszeniowy znajduje się na oficjalnej stronie pielgrzymki (rajd.krakow2016.com). Organizatorzy przygotowują miejsca noclegowe dla 300 chętnych. Wszyscy uczestnicy będą mieć zapewniony nocleg, wyżywienie oraz opiekę medyczną i pomoc techniczną w razie awarii motocykli, dlatego każdy zainteresowany uczestnictwem w wyjeździe będzie musiał wpłacić składkę, z której zostanie pokryta część kosztów. Organizatorzy przygotowują dla Ojca Świętego dar, którym będzie biała skórzana kurtka motocyklowa z logo ŚDM na plecach.

Przed wyruszeniem motocykliści będą mogli uczestniczyć w spotkaniach organizacyjnych i przygotowaniach duchowych, które poprowadzi ks. Adam Parszywka. – Nie chodzi tylko o to, żeby zrobić raban, ale trzeba też przygotować serce...

Więcej na: www.krakow2016.com

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2016-04-06 09:22

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Śmierć jak dziura w serze

Czy zdarza ci się myśleć albo rozmawiać o śmierci - swojej, bliskich? Pewnie nie za często. I nic w tym dziwnego. Wszak życie biegnie, zadania do realizacji czekają, marzenia do spełnienia też. Nastawieni na życie ani nie mamy ochoty, ani - umówmy się - nie bardzo potrafimy rozmawiać o śmierci...

Temat umierania nie jest łatwy, więc zwyczajnie wolimy go nie poruszać. Nie możemy jednak udawać, że nie istnieje. Traktowaniu śmierci jako tabu sprzyja współczesny styl życia. Uroczystość Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny to dobra okazja do podjęcia tego tematu.

CZYTAJ DALEJ

Suplika do Maryi w Pompejach

[ TEMATY ]

nowenna

nowenna pompejańska

Adobe Stock

Znasz Nowennę Pompejańską nazywaną „nowenną nie do oparcia”?

8 maja trwa wielkie święto w Sanktuarium w Pompejach i uroczyście odczytuje się supliki do Królowej Różańca z Pompejów. Koniecznie się przyłącz, aby uzyskać wielkie łaski za przyczyną matki Bożej Królowej Różańca Świętego.

CZYTAJ DALEJ

37 lat temu w Lesie Kabackim rozbił się samolot Ił-62M „Tadeusz Kościuszko”

2024-05-09 07:29

[ TEMATY ]

lotnictwo

samolot

pl.wikipedia.org

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

37 lat temu, 9 maja 1987 r., w warszawskim Lesie Kabackim doszło do największej katastrofy w dziejach polskiego lotnictwa cywilnego. Zginęły 183 osoby - wszystkie, które znajdowały się na pokładzie. Katastrofa ponownie obnażyła dramatyczny stan bezpieczeństwa lotnictwa w krajach komunistycznych.

W drugiej połowie lat pięćdziesiątych po obu stronach żelaznej kurtyny trwały prace nad rozwojem samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu. Jedną z pierwszych konstrukcji tego typu był sowiecki Iljuszyn Ił-62. Przeznaczony dla maksymalnie 195 pasażerów odrzutowiec został wprowadzony do służby w liniach Aerofłot w 1967 r. Wykorzystywano go do lotów transkontynentalnych oraz krajowych na najdalszych trasach, m.in. z Moskwy do Chabarowska i Władywostoku. W kolejnych latach wprowadzono zmodernizowaną wersję „M” z cichszymi silnikami. Iły i podobne do nich brytyjskie Vickersy VC10 (struktury były na tyle zbliżone, że podejrzewano Sowietów o kradzież technologii) charakteryzowały się wyjątkową konstrukcją. Obie maszyny posiadały aż cztery silniki na ogonie. W przypadku dużej awarii, np. pożaru jednego z silników, wszystkie pozostałe były narażone na szybkie zniszczenie.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję