Organizowanie takich spektakularnych wydarzeń, jak Kongres Misyjny, nie miałoby sensu, gdyby nie były one kontynuowane. Na tytułowe pytanie już dawno odpowiedzieli sobie organizatorzy kongresu. Chcą oni w pierwszej kolejności pogłębić wśród wiernych poczucie odpowiedzialności za misje oraz rozbudzić zapał misyjny w parafiach, diecezjach, zgromadzeniach zakonnych, ruchach i wspólnotach kościelnych, a także wśród dzieci i młodzieży.
Kongres ma być także fermentem twórczym dla pracy referatów misyjnych w diecezjach i zgromadzeniach zakonnych.
To są założenia ogólne, a konkretnie chodziłoby o tworzenie struktur misyjnych tam, gdzie ich nie ma, wykorzystanie katechetów świeckich jako animatorów misyjnych, nade wszystko zaś – o organizowanie w większym niż dotychczas zakresie pomocy duchowej i materialnej dla misjonarzy, co jest przecież możliwe dla każdego członka Kościoła. Kongres ma także pomóc jego uczestnikom, którzy nieraz działają w pojedynkę, połączyć siły w skuteczniejszym wspomaganiu misji.
Kościół katolicki w Polsce – tu ukłon przede wszystkim w kierunku biskupów – musi też znaleźć lepszy sposób, żeby zasilać stanowczo za szczupłe szeregi misjonarek i misjonarzy.
Trzeba więc pójść za ciosem, żeby Kongres Misyjny nie zakończył się 14 czerwca br.
IV Ogólnopolski Kongres Misyjny pod hasłem: „Radość Ewangelii źródłem misyjnego zapału” odbędzie się w Warszawie w dniach 12-14 czerwca 2015 r.
Chcesz pomóc polskim misjonarzom –
wyślij SMS o treści: Misje na nr 72032.
Świętowanie Bożego Narodzenia jest przedmiotem niepokoju zarówno socjologów, teologów i duszpasterzy – uważa ks. prof. dr hab. Marek Chmielewski, kierownik Katedry Duchowości Systematycznej i Praktycznej w Instytucie Nauk Teologicznych na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
Jako uzasadnienie, przywołuje artykuł Jonathana Raucha z czasopisma „The Atlantic”, w którym pojawia się termin „apateizm”. - To mieszanka apatii, ateizmu, czegoś, co przypomina znużenie, zmęczenie i zniechęcenie do rzeczywistości. Taka postawa przejawia się nie tylko w chrześcijaństwie, ale też w wielu innych religiach. Zachowane zostają pewne elementy tradycji, ale z wyeliminowaniem zasadniczych treści – wyjaśnia teolog.
Oto treść komunikatu ks. Damiana Fołtyna, rzecznika Kurii Diecezji Radomskiej.
W związku z pojawiającymi się w przestrzeni publicznej publikacjami medialnymi dotyczącymi księdza Krzysztofa Dukielskiego, Kuria Diecezji Radomskiej pragnie zaznaczyć, że kwestie prawne związane z tą sprawą należy rozróżniać w dwóch odrębnych porządkach prawnych: państwowym oraz kanonicznym.
W Sandomierzu można już oglądać „żywą szopkę”, która na trwałe wpisała się w świąteczny krajobraz miasta. Tradycyjnie przygotowywana jest ona przy diecezjalnym Schronisku dla Bezdomnych Mężczyzn przy ul. Trześniowskiej.
Tegoroczna inauguracja „żywej szopki” odbyła się 22 grudnia wieczorem. Wśród obecnych znaleźli się: biskup sandomierski Krzysztof Nitkiewicz, ks. Bogusław Pitucha – dyrektor Caritas, wicestarosta sandomierski Grażyna Szklarska, przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Bolewski, a także mieszkańcy schroniska oraz podopieczni placówek Caritas. Przy śpiewie kolęd, który prowadziła Wspólnota „Przyjaciele Oblubieńca”, figurka Dzieciątka Jezus została przeniesiona do szopki przez dzieci wcielające się w role Maryi, Józefa oraz aniołów. Następnie Biskup Sandomierski odmówił modlitwę, po czym przybyli na koniach Trzej Królowie i oddali pokłon Dzieciątku. Inaugurując żywą szopkę, bp Krzysztof Nitkiewicz wyjaśnił jej sens.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.