Reklama

Niedziela Kielecka

Razem stworzymy kieleckie Radio eM

Z Piotrem Michalcem, dyrektorem programowym Radia eM Kielce, rozmawia Agnieszka Dziarmaga

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

AGNIESZKA DZIARMAGA: – Od 1 maja w miejsce Radia Plus Kielce pojawiło się Radio eM Kielce, podejmując współpracę z Radiem eM z Katowic. Rozgłośnia nadal ma status radia diecezjalnego, ale wyszła z sieci Plus. Jakie były przyczyny tej decyzji?

Reklama

PIOTR MICHALEC: – Było ich wiele. Jednak najważniejszą była chęć rozwoju diecezjalnej rozgłośni, a w sieci Plus było to już niemożliwe. Inwestor sieci Plus ograniczał coraz bardziej czas przeznaczony na antenie na sprawy lokalne. Programy misyjne zajmowały w ramówce coraz mniej miejsca, a najciekawsze emitowane były późno w nocy. W ciągu dnia „radio miało abstrahować od treści religijnych”. W ostateczności sieć Plus mimo wyraźnego sprzeciwu strony kościelnej zaczęła nadawać przede wszystkim muzykę disco polo. Obserwując te wszystkie zmiany w sieci Plus, doszliśmy do wniosku, że w tej formule nie tylko nie będziemy się rozwijali jako rozgłośnia, ale zatracimy też charakter, za który od ponad 20 lat słuchacze cenią stację diecezjalną. Sieć Plus nie spełniała naszych oczekiwań i straciliśmy zaufanie do zarządzających programem radia. Poza tym chcieliśmy się też rozwijać technologicznie, bo współczesny odbiorca szuka w mediach treści multimedialnych. Dlatego rozwijamy lokalny tygodnik eM Kielce, stworzyliśmy ciekawą stronę internetową www.em.kielce.pl i od 1 maja nadajemy w całości lokalny program radiowy, który jest bliżej radości i problemów mieszkańców Kielc i diecezji. Teraz już pod nazwą Radio eM Kielce.

– Co zareklamowałby Pan w nowym radiu?

Reklama

– Dzięki współpracy z rozgłośnią archidiecezji katowickiej – Radiem eM Katowice oraz „Gościem Niedzielnym” proponujemy słuchaczom ciekawe i wiarygodne serwisy informacyjne z kraju i ze świata, ze szczególnym uwzględnieniem tematów ważnych dla życia Kościoła. Na pewno zachęcam do włączenia Radia eM Kielce we wtorki po godz. 20, gdy nadajemy program z udziałem słuchaczy pod nazwą „Tak wierzę”. To audycja poświęcona ogólnie mówiąc sprawom życia duchowego. W ostatnim programie z zaproszonymi gośćmi z Kościoła Domowego Diecezji Kieleckiej poruszaliśmy problemy związane z seksualizacją naszych dzieci. Na pewno polecam też programy biblijne, przygotowywane m.in. przez ks. Marcina Kowalskiego, ks. Leszka Starczewskiego, ks. Adama Wilczyńskiego oraz ks. Tomasza Siemieńca – redakotra odpowiedzialnego za „Niedzielę Kielecką”, z którą chętnie podejmujemy współpracę. Na uwagę zasługują też czwartkowe wieczory, w których przypominamy o naszych korzeniach, znanych i nieznanych bohaterach, dzięki którym żyjemy w wolnej Polsce. Program jest zatytułowany „A to historia...”. Szczególnie polecam program „Widzialne i niewidzialne”, który w nowoczesny i niezwykle ciekawy sposób odpowiada na pytania dotyczące naszej wiary. Celowo nie mówię, o której jest godzinie i w którym dniu, aby zachęcić czytelników „Niedzieli” do włączenia Radia eM Kielce. Na pewno swoich fanów znajdzie też niedzielny program popołudniowy z muzyką chrześcijańską pod nazwą „Muzyka prosto z serca”. Oprócz wielu ciekawych audycji, w naszym programie na pewno można znaleźć wspaniałe przeboje sprzed lat, w szczególności polskich artystów, takich jak: Edyta Geppert, Irena Santor, Krzysztof Klenczon, Czesław Niemen, Marek Grechuta. Poza tym mamy młody, uzdolniony zespół dziennikarzy i także dlatego warto słuchać Radia eM Kielce.

– Z rozgłośnią diecezjalną jest Pan związany bodaj od początku, od czasów Radia Jedność, obdarzonego w Kielcach ogromnym kredytem zaufania. Czy teraz łatwiej robić radio? Oczekiwania słuchaczy ewoluują, co zatem zmieniło się najbardziej? Jakie radio jest, Pana zdaniem, potrzebne Kielcom i diecezji?

– Pracę w radiu zacząłem 19 lat temu, wówczas w Kielcach Radio Jedność było stacją nr 1. Odpowiadało na lokalne potrzeby społeczności i było „ożywczym powiewem” w czasach, gdy na rynku były tylko stacje publiczne. Dziś sytuacja na rynku radiowym jest diametralnie inna. Rywalizujemy o słuchaczy z 17 stacjami radiowymi nadającymi naziemnie i jeszcze setkami w internecie. Konkurencja, jak na miasto 200-tysięczne, jest ogromna, chyba największa w Polsce. I to jest główna różnica między tym, co było 20 lat temu, a tym, co jest dziś. Poza tym oczekiwania odbiorców są podobne do tych z przeszłości. Słuchacze lubią rozgłośnie, które poruszają ich problemy, informują, edukują, bawią i towarzyszą w codziennych obowiązkach, w domu i w pracy. Właśnie dlatego opuściliśmy sieć Plus, aby być bliżej kielczan i mieszkańców regionu. Chcemy być stacją w 100 procentach lokalną z wartościowymi treściami. W ten sposób nawiążemy do historii i tradycji, jaką zapoczątkowało Radio Jedność. A jakie będzie Radio eM? To zależy też od słuchaczy, czekamy na sugestie i pomysły dotyczące programów. Razem stworzymy kieleckie Radio eM.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2014-05-22 10:35

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Katolicki gigant medialny

Niedziela Ogólnopolska 15/2018, str. 12-13

[ TEMATY ]

radio

Archiwum Radia Maria

O. Livio Fanzaga od 1987 r. jest dyrektorem włoskiego Radia Maria

O. Livio Fanzaga od 1987 r. jest dyrektorem włoskiego Radia Maria
Wszyscy w kraju wiemy, że Polska byłaby inna, gdyby nie było Radia Maryja, ale może nie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że Kościół we Włoszech i na świecie byłby inny, gdyby nie ogólnoświatowa sieć 77 stacji Radia Maria – działających w 71 krajach i mających 35 mln słuchaczy. Twórcą tego katolickiego giganta medialnego jest włoski pijar o. Livio Fanzaga. O. Livio ukończył studia na Papieskim Uniwersytecie Gregoriańskim w Rzymie. W 1966 r. został wyświęcony na kapłana i wyjechał z misją do Afryki, do Senegalu, ale choroba sprawiła, że musiał wrócić do Włoch na leczenie. Pracował na parafii w Mediolanie. W 1985 r. odbył pielgrzymkę do Medjugorie i zainteresował się objawieniami maryjnymi. W tamtych latach zaczął współpracować z Radiem Maria, które było wówczas małą parafialną stacją radiową z siedzibą w Arcellasco d’Erba. W 1987 r. został jej dyrektorem. Dzięki charyzmatowi, ale także przedsiębiorczości i dynamizmowi o. Livio radio to rozszerzyło swój zasięg na całe Włochy, a z czasem na kilkadziesiąt krajów świata. W jednym z wywiadów o. Livio wyznał, że po raz pierwszy przybył do Medjugorie 15 marca 1985 r. „Tu jest Matka Boża” – powiedział sobie wtedy – dlatego chrześcijaństwo jest jedyną prawdziwą religią! Ponieważ Madonna jest «katolicka»! To była siła, którą przekazywałem w programach Radia Maria. Na tej idei zbudowałem program Radia Maria, jako głoszenie prawdy w miłości”. Moją rozmowę z o. Livio zacząłem od przypomnienia początków działalności Radia Maria. W. R.
CZYTAJ DALEJ

Matko Bolesna, wstawiaj się za nami!

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Adobe Stock

Rozważania do Ewangelii J 19, 25-27.

Poniedziałek, 15 września. Wspomnienie Najświętszej Maryi Panny Bolesnej.
CZYTAJ DALEJ

Pierwsza prezydencka wizyta Karola Nawrockiego w Berlinie i Paryżu

2025-09-15 21:44

[ TEMATY ]

Karol Nawrocki

KPRM

Bezpieczeństwo wschodniej flanki NATO zdominuje rozmowy Karola Nawrockiego w Berlinie i Paryżu. Mimo powtarzających się deklaracji strony niemieckiej, że sprawa prawnie jest zamknięta, polski prezydent zamierza podjąć kwestię reparacji za II wojnę światową.

We wtorek Nawrocki odbędzie w Berlinie rozmowy w cztery oczy z prezydentem Frankiem-Walterem Steinmeierem oraz kanclerzem Friedrichem Merzem. Polski prezydent nie ma w swoim programie w Niemczech żadnych oficjalnych konferencji prasowych.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję