Niedziela Łódzka

Łódź: wakacji czas, radości czas!

archidiecezja łódzka

Archiwum prywatne

50-osobowa grupa dzieci i młodzieży ze Scholi Jezusowe Promyki i Promyczki oraz ministrantów wraz z s. Etieną, ks. Andrzejem Ścieszko – proboszczem parafii Ksawerów oraz Opiekunkami, wyruszyła w Bieszczady! Wakacyjne i zimowe wyjazdy stały się już coroczną tradycją w parafii Ksawerów.

Tym razem celem wakacyjnej wyprawy było Lesko, Polańczyk i Berezka. Podróż autokarem upłynęła w rozmodlonej i śpiewającej atmosferze, a wieczorem uczestnicy dotarli do Leska. Wieczór był czasem odpoczynku na punkcie widokowym Baszta, a całość zwieńczyła modlitwa podczas Apelu Jasnogórskiego.

Kolejne dni upływały na pielgrzymich szlakach. Niedzielny dzień rozpoczął się Mszą św., po której młodzież wykonała koncert w kościele p.w. Narodzenia N.M.P. Tego dnia zdobyliśmy m.in. szczyt Korbania, nawiedziliśmy kapliczkę na przełęczy Hyrcza oraz Cerkiew grekokatolicką w Łopience. Podziwialiśmy widoki Rezerwatu Przyrody Koziniec. Nasza wakacyjna przygoda obfitowała w rozmaite atrakcje. Byliśmy na zaporze wodnej w Solinie, a podczas spacerów dotarliśmy również do źródełka Leskiego znanego ze swych leczniczych właściwości. Krajobrazy jeziora Solińskiego podziwialiśmy z pokładu jachtu Ekomarina. Wyruszyliśmy też do Zagórza, gdzie w stronę ruin klasztoru Karmelitów Bosych prowadziła nas Droga Krzyżowa, której stacje zostały wykonane przez bieszczadzkich artystów.

W Centrum Kultury Foresterium poznaliśmy historię klasztoru. Na koniec spaceru udaliśmy się do Sanktuarium Matki Bożej Nowego Życia. Pośród wielu atrakcji nie zabrakło też czasu na zabawy: na basenie Aquarius w Lesku, podczas spływu pontonami na rzece San, w trakcie wieczornych zabaw i gry w kręgle, a także na lodach i przy wspólnym ognisku.

Każdy dzień zaczynaliśmy Mszą św. i kończyliśmy modlitwą. Pamiętaliśmy, aby podziękować Panu Bogu za piękną przyrodę, otaczającą nas aurę przyjaźni i miłości oraz bezpieczne podróże. Nasze wakacyjne przygody stanowiły świadectwo solidarności dzieci i młodzieży. W duchu wzajemnej życzliwości i szacunku spędziliśmy siedem dni w otoczeniu przepięknej natury prowadzeni na pielgrzymich szlakach przez bieszczadzkie Anioły.

Wyjazd nie byłby możliwy bez zaangażowania księdza proboszcza, wójta, parafian, a przede wszystkim s. Etieny, która jest główną organizatorką wakacyjnych przygód.

2024-08-07 09:00

Konstantynów Łódzki: Bóg w człowieku sieje ziarno Słowa Bożego!

- Przynosimy Panu Bogu plony ziemi i waszej pracy na tej ziemi. Za tymi wieńcami, za tym chlebem, który przynieśliście kryją się też inne owoce, owoce innego siewu i innej pracy. Mianowicie kryją się owoce siewu, którego Pan Bóg dokonuje we wnętrzu, w sercu, w duszy każdego z nas. Bóg jest siewcą! – mówił arcybiskup Grzegorz Ryś.

Nowenna do św. Stanisława Kostki

nowenna

św. Stanisław Kostka

Nowennę do św. Stanisława Kostki odmawiamy między 9 a 17 września lub w dowolnym terminie.

„Nie będziesz miał bogów cudzych przede Mną” (Wj 20,3; Pwt 5,7)

Sanktuaria Italii. Pielgrzymka z "Niedzielą" - dzień trzeci

2024-09-09 16:52

pielgrzymka

sanktuarium

Pielgrzymka do Włoch 2024

ks. Mariusz Bakalarz

San Giovanni Rotondo

Trzeci dzień pielgrzymkowej wędrówki rozpoczęliśmy poranną mszą świętą w antycznym kościele w San Giovanni Rotondo. Tam właśnie św. Ojciec Pio otrzymał dar stygmatów, tam też przez lata spowiadał tysiące wiernych.

Po Eucharystii udaliśmy się na Monte Sant'Angelo, do Sanktuarium św. Michała Archanioła. Mogliśmy spędzić tam nieco czasu i poczuć niezwykłą atmosferę tego miejsca. Po południu zawędrowaliśmy na Monte Cassino, gdzie zwiedziliśmy słynne opactwo benedyktynów, gdzie pochowano św. Benedykta, założyciela zakonu, oraz jego siostrę św. Scholastykę.